της Στέλλας Χατζηαποστόλου
Η δεύτερη μέρα της Επιτροπής για το Δικαίωμα στην Πολιτιστική Ζωή βρήκε τους εμπειρογνώμονες με περισσότερη αυτοπεποίθηση και όρεξη. Συζήτησαν και κατέγραψαν πολλά θέματα που δεν πρόλαβαν την προηγούμενη ημέρα και πρότειναν λύσεις.
Το πρώτο θέμα που συζητήθηκε με πρόταση του Βελγίου ήταν η καταπολέμηση των φυλετικών διακρίσεων στην πολιτιστική ζωή. Όλα τα κράτη συμφώνησαν, ότι τόσο τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσο και η οικογένεια , είναι καταλυτικοί παράγοντες στην εξάλειψη αυτού του φαινομένου. Έτσι λοιπόν και οι δύο προβάλλοντας σωστά πρότυπα και δείχνοντας διαφορετικές κουλτούρες βοηθούν στην καταπολέμηση του ρατσισμού. Όμοια, το κράτος είναι σημαντικό να προσφέρει ίσες ευκαιρίες στους πολίτες του χωρίς να κάνει διαχωρισμούς. Ταυτόχρονα, το σχολείο διοργανώνοντας προγράμματα ανταλλαγής μαθητών, ενισχύει τα μη ρατσιστικά πρότυπα, αφού οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίζουν από κοντά ξένους πολιτισμούς.
Το επόμενο θέμα που σχολιάστηκε, είναι η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση των πολιτών σχετικά με το δικαίωμα στην πολιτιστική ζωή. Σύμφωνα με την Γερμανία, το εμπόδιο στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση είναι η λανθασμένη ενημέρωση των πολιτών. Γι’ αυτό λοιπόν, το Καμερούν προότεινε να φέρνουν τα κράτη αρμόδιους φορείς έτσι ώστε να ενημερώνουν σωστά όλους τους πολίτες. Πέρα όμως από αυτό, η ενίσχυση της εκμάθησης ξένων γλωσσών βοηθάει τον κόσμο να γνωρίσει και να κατανοήσει ξένους πολιτισμούς και κουλτούρες προστατεύοντας όμως πρώτα την κληρονομιά της χώρας τους.
Κατά την διάρκεια των συντονισμένων συζητήσεων οι εκπρόσωποι των χωρών αναφέρθηκαν, επίσης, στον τρόπο με τον οποίο μπορούν τα κράτη να εξασφαλίσουν το δικαίωμα της πολιτιστικής ζωής για τους οικονομικά πιο αδύναμους. Οι εμπειρογνώμονες συμφώνησαν πως είναι σωστό να έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτό το δικαίωμα και πως δεν πρέπει να τους το στερεί κανείς. Το κράτος, λοιπόν, θα πρέπει να μεριμνήσει για αυτούς στους οποίους δεν παρέχεται το δικαίωμα αυτό. Ο εκπρόσωπος της Ιορδανίας πρότεινε την ενίσχυση των ιστοτόπων με περιηγήσεις σε μουσεία και μνημεία. Επιπλέον, η εμπειρογνώμονας της Νότιας Αφρικής πρότεινε την προσφορά κονδυλίων από διάφορες οργανώσεις ή από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών με σκοπό την εύκολη πρόσβαση στην πολιτιστική ζωή απ’ όλους.
Στη συνέχεια,σειρά είχε η ένταξη των παιδιών και των ηλικιωμένων στην πολιτιστική ζωή. Σύμφωνα με την Νότια Αφρική, για τα παιδιά το συγκεκριμένο δικαίωμα και η ένταξη τους στην πολιτιστική ζωή είναι ιδιαίτερα σημαντική, γι’ αυτό θα ήταν πολύ χρήσιμο να γίνονται ενημερώσεις και σεμινάρια για τους νέους. Η εκπρόσωπος συνέχισε λέγοντας, ότι οι ηλικιωμένοι δεν αποτελούν κατώτερη ομάδα, επειδή πιθανόν δεν έχουν τις αντίστοιχες σωματικές δυνάμεις με τους υπόλοιπους ανθρώπους. Έπειτα, ο εκπρόσωπος της Ιορδανίας διατύπωσε την γνώμη ότι θα έπρεπε να εξασφαλίζονται μειωμένα εισιτήρια για μαθητές και ηλικιωμένους σε πολιτιστικά δρώμενα. Η εκπρόσωπος της Γερμανίας από την μεριά της προότεινε την ύπαρξη της τεχνολογίας σε εκδηλώσεις με σκοπό την προσέλκυση των παιδιών.
Μετά απ’ όλες αυτές τις συντονισμένες συζητήσεις, οι συμμετέχοντες πήραν την άδεια για μη συντονισμένη συζήτηση προκειμένου να ανακεφαλαιώσουν όσα είχαν ειπωθεί και να ξεκινήσουν το Σχέδιο Γνώμης τους, το οποίο και οριστηκοποιήθηκε με την αναφορά στα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.
Leave a Reply