της Στέλλας Χατζηαποστόλου
Αν και την πρώτη μέρα φάνηκε να υπάρχει άγχος, τη δεύτερη οι συμμετέχοντες ήταν όλο και πιο ενεργοί στις συζητήσεις. Κατά την έναρξη των συνεδριάσεων, οι εκπρόσωποι των χωρών συνέχισαν τις συζητήσεις της προηγούμενης μέρας. Οι περισσότεροι εμπειρογνώμονες κατέστησαν σαφές πως η φοίτηση είναι δωρεάν και υποχρεωτική στις χώρες τους, με τους μαθητές να έχουν την δυνατότητα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους χωρίς ωστόσο να προσβάλλουν τους άλλους.
Το δεύτερο θέμα συζήτησης αφορούσε τα παιδιά που ανήκουν σε μειονότητες, των οποίων τα δικαιώματα δεν εφαρμόζονται καθώς και τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Οι διπλωμάτες ανέδειξαν ως κύριες αιτίες την πολιτική αστάθεια και την αντιμετώπιση των ατόμων που ανήκουν στις συγκεκριμένες ομάδες ως κατώτερα όντα. Στο τέλος, συζητήθηκαν οι τρόποι προστασίας για το δικαίωμα έκφρασης των παιδιών. Οι σύνεδροι τόνισαν την αναγκαιότητα υποστηρικτικών γραμμών και σεμιναρίων καθώς και η προώθησή αυτών μέσω των ΜΜΕ.
Στην συνέχεια των εργασιών της επιτροπής, οι διπλωμάτες είχαν την ευκαιρία να συνεχίσουν τις συζητήσεις και να αναπτύξουν τις απόψεις τους για το Σχέδιο Γνώμης. Αν και, αρχικά, φαινόταν πως όλοι οι εμπειρογνώμονες ήταν σύμφωνοι με όσα ειπώθηκαν, τελικά συνέβαινε το αντίθετο!Οι εκπρόσωποι των χωρών του Μπαγκλαντές και του Μπαχρέιν διαφώνησαν σχετικά με τον γάμο ανηλίκων κοριτσιών καθώς η θρησκεία των εν λόγω χωρών παροτρύνει τα ανήλικα κορίτσια να παντρευτούν από νωρίς. Επιπλέον, οι εκπρόσωποι της Βουλγαρίας και του Μονακό, είχαν αντίθετες απόψεις με το ζήτημα των μεταναστών, των προσφύγων και των ΑμεΑ. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της Βουλγαρίας υποστήριξε ότι δεν θα υπάρχει ίση εκπαίδευση μεταξύ των παιδιών για τα ΑμεΑ λόγω των ειδικών εγκαταστάσεων και το ίδιο θα ισχύσει για τους μετανάστες και πρόσφυγες λόγω της δυσκολίας εκμάθησης της γλώσσας.
Τελικά, μετά από πολλές υποχωρήσεις , έχοντας συμφωνήσει όλοι οι διπλωμάτες για την τελική εικόνα του Σχεδίου Γνώμης και κάνοντας τις απαραίτητες τροποποιήσεις, ψήφισαν ομόφωνα.
Leave a Reply